Als je een massage gun gaat kopen kom je vrijwel altijd een garantietype tegen in de specificaties. Het gaat hier 99,99% van de tijd om de bekende carry-in garantie. Het is altijd aan te raden om deze garantievoorwaarden goed na te kijken, al helemaal als je dit van een onbekend merk koopt. Veel mensen haken misschien af als ze een massage pistool kopen onder deze garantievoorwaarde, maar vrees niet: het is een hele prima voorwaarde. Deze wordt bijvoorbeeld ook bij Coolblue aangeboden.
Wat is Carry-in garantie?
Carry-in garantie is een garantievorm. Als je iets koopt online of in een echte winkel krijg je altijd een garantietermijn, soms ook wel fabrieksgarantie genoemd. Dit geldt vaak op het gehele product, maar het komt ook voor dat de garantie over een bepaald onderdeel langer is dan een ander onderdeel. Bij massage guns is dit niet het geval, dan geldt de garantietermijn vrijwel altijd over het gehele product. Als het product defect is, dan kun je het onder de arm meenemen naar de winkel waar je het apparaat hebt gekocht of opsturen naar het bedrijf. De kosten zijn dan voor jouw rekening. Sommige bedrijven vergoeden wel een deel van de kosten, maar dit hoeft onder carry-in garantie zeker niet altijd.
Een voorbeeld van carry-in-garantie
Stel je koopt de Sanbo Pro medische massage gun via bol.com. Bij het product staat dat je carry-in garantie hebt. Het product bevalt niet en je wil het binnen 30 dagen retour sturen. Dan hoef je de garantie niet aan te spreken. Het product mag namelijk – zonder opgaaf van reden – kosteloos retour gestuurd worden.
Je besluit de gun toch te houden. Na een half jaar gaat de behuizing kapot. Je spreekt dan de carry-in garantie aan en contacteert bol.com / Sanbo. Je stuurt het product op en ze kijken of ze het kunnen repareren of sturen een nieuw model toe. De kosten voor het versturen zijn dan voor de klant. Valt de reparatie onder de garantievoorwaarden (heb je de massage gun niet in het water gegooid..) dan krijg je deze wel vaak vergoed.